Kovalovszky Dániel munkái

“A tájkép csodálata merő közhellyé változott.” (Jane Austen: Értelem és érzelem)

Almási Miklós: Aki vakon újította meg az impresszionizmust

Amerikában a művelt középosztály számára az impresszionizmus a még „érthető” modernizmus végpontja, ezen belül pedig Monet az isten, az ő személye foglalja össze az egész impresszionista áramlatot. Amikor kint dolgoztam, Bostonban rendeztek egy monstre kiállítást, hát...

László Ferenc: Szultánák

Miről álmodik a lány? – erre az égető kérdésre időtlen idők óta keresik a választ a szórakoztatóipar mesteremberei és kontárjai egyaránt.

Győrffy Iván: Keleti nyitás

1947-ben, amikor a Brit Birodalom végleg lemondott Indiáról, óriási káoszt hagyott maga után.

Almási Miklós: Aczél – 100

Százéves születésnap, és akkor Szinetár Miklós előhúz a zsebéből egy hosszú tévéinterjút. Huszonhat évvel korábban készült, senki sem tudott róla, nem reklámozta.

Pető Iván: Történelem – kicsiben

Ez a kivételesen érdekes történeti monográfia a 20. századi magyar társadalom alig ismert mélységeibe vezet, közben több dokumentumdrámára vagy játékfilm-alapanyagra elegendő emberi sorsot tár az olvasó elé.

Klenyánszki Csilla munkái

Oly nagy a szekrény,
és csupa holmi!
Marha nehéz azt
mind kipakolni.
(Varró Dániel: Pakolgató)

László Ferenc: Demcsák Zsuzsa élete és kora

„Micsoda művészet kortársnak lenni!”, ujjongott hajdan az ifjú Hatvany Lajos, és ő aztán igazán tudta, hogy mit beszél, hiszen utóbb a magyar irodalomtörténet legnagyobb kortársa vált belőle.

Radics Viktória: Animal turn – az állati fordulat

Szép könyvet kapott Selyem Zsuzsa a Jelenkor kiadótól. Az egész könyvtest szép, a borító, fedőlap, a tipográfia, a tördelés, a papír, minden.

Hargitai Miklós: …s az iskolát!

Reményik Sándor gyönyörű verse, a Templom és iskola most nem csak az ukrajnai nyelvtörvény-módosítás miatt aktuális.